fredag den 28. januar 2011

Uganda kalder

Så er beslutningen taget, billetten bestilt. Jeg rejser igen til Kampala d. 1 feb, og bliver der til d. 11/3 2011.
Da jeg har været syg siden d. 28/12 2010, haft lungebetændelse, halsbetændelse, og har hostet mig selv i laser, samt været træt som 100 allerdomshjem, har jeg ikke vidst om jeg fik kræfter til at tage afsted, som Gud havde talt til mig om. men han er totalt i kontrol, og ved ting længe før vi ved, og nu er jeg klar.
Jeg skal denne gang ned for at få 12 nye sponsorbørn i skole, få dem rigget til med alt, såsom skoleuniform, strømper, sko, sweter, 12 kladdehæfter, blyanter, viskelæder, passer, exsamensblogge, skoletaske, kop og talerken, samt 4 ruller toeletpapir, samt betale registrering, og skolepenge. Det er alt sammen hvad der ligger i et skolesponsorat.
Jeg har det sidste år brændt for at starte et pigehjem, for forældreløse piger i alderen 10-15 år, da de er i så stor fare for at blive misbrugt, og nu ser det ud til at det kan lade sig gøre.
Nu har vi fået penge nok til at starte,( de sidste kom her d. 27/1)hvor er jeg glad) så nu skal jeg ned og have fundet et hus, og så skal der købes senge og alt inventar, så der bliver nok at gøre. Der skal også findes en mamma, der kan blive mor for hjemmet, og en god mor til pigerne. Men hvor jeg glæder mig til at få dette hjem startet, som jeg har ønsket helt vildt, i et år.
En stor stor tak til dem som har givet pengene så dette kan lade sig gøre, jeg er meget meget glad og taknemlig for at det nu kan lade sig gøre at få startet Agape 3.
Jeg vil prøve at skrive på bloggen så tit som muligt, så i kan følge med i vores arbejde i Kampala.
Kærlig hilsen Solveig

Ingen kommentarer:

Send en kommentar