fredag den 18. januar 2013

Fredag d. 18/1 2013

Så har der igen været livlig aktivitet på mail til Uganda. Jeg fik endelig besked om at den famøse bil var solgt. Ja det er næsten så meget sagt, da prisen næsten var til gis væk, men vi har ikke mere brug for den,og så tager den da ihvertfald ikke flere penge.

Jeg har mailet til Bridget, da skoleferien er ved at være slut, og de skal alle starte i skole d. 4/2, så skal der betales en masse penge. Måske skal der også nye skoleuniformer til, plus sko, bøger, det er en kæmpeudgift, og der bliver brug for hver en krone.
Men ellers har de det godt, og har det rigtig varmt nu, og sikke et held, så der ikke skal bruges penge til brændsel som herhjemme.
Vi venter stadig på eksamenspapierne på Lilian, og ved først senere hvor hun skal i 8 klasse.

Jeg er lige blevet færdig med regnskabet, et stort arbejde, men det skal gøres.

Der har også været mange og fået billeder og vidioer overført til USB stik, så det er dejligt, og de kan alle glæde sig over, både at kan se og høre.

Johanne har været her idag for at vise mig hvad hun nu har strikket af dukketøj, til de to dukker jeg er blevet givet, til at have med derned næste gang. Det er så flot så flot, hun er smadderdygtig til at strikke. Det bliver en fryd at give 2 små piger en dukke med hele udstyret Det var også hende der gav 6 dukker sidste gang jeg var der, en kæmpegave.
Jeg har idag begyndt at lave en liste over alle børnene til Bridget, hvor og hvormeget der skal betales de forskellige steder. Hun skal nu ud på Antioch skolen for første gang, da jeg gav dem penge til og med dec,da jeg var dernede, så nu får til skolepenge, som også rækker til at hjælpe familierne.
Men ellers er det rigtig dejligt at bruge dropbox, det er et sted jeg kan se alt det Bridget bruger penge til, og hvad der bliver betalt, dejligt, det skulle vi have haft for længe siden, men bedre sent end aldrig.
Herfra ønskes alle en rigtig god weekend. Hilsen  Solveig

Ingen kommentarer:

Send en kommentar