søndag den 9. juni 2013

Søndag d. 9/6

Hej alle venner af Agape Child Care.
Nu er alle børn så i skole, og det har været meget besværlig, da de har hævet skolepengene med 50 procent, og det kan der overhovedet ikke blive til, det har bare lige akkurat kunne hænge sammen, så jeg måtte meddele Bridget, at hun skulle finde en anden skole. da jeg så havde gjort det, satte de prisen 30% ned, og jeg sagde ok denne gang, men næste gang må vi finde en anden, det bliver simpelthen for dyrt, og jeg vil ikke ud igen med en forhøjelse af kontinggenten. Men nu er de igang i de næste 3 måneder, så må vi se.
Jeg har også sendt de sidste 2 nye i Antioch skole, for egne midler, da de ikke har sponsor endnu.

Noget helt nyt er at jeg længe har søgt en mulighed for en mere levende hjemmeside, uden held. jeg har spurgte på VUC om de havde et kursus, det havde de ikke, jeg har spurgt i Århus hos CISU, men nej, jeg har søgt med lys og lygte, men nej. Jeg ville så gerne kunne vise lidt af livet i Uganda, også når jeg ikke er der, for der sker altid noget. Som noget nyt er Frank( min dreng der er blevet murer) begyndt at tage små videoer på hans tlf, og sende til mig, men jeg ville gerne de også kunne ses på hjemmesiden.

Så en dag i sidste uge blev jeg ringet op af en der lavede professionelle hjemmesider, og jeg sagde først nej, da det kostede en bondegård og en jetjager, hvortil han svarede at det gjorde det ikke.
Han var på disse kanter, og han ville komme forbi, så kunne vi tage en snak. han var fra København, men havde boet i Ålborg.

Han kom så d.5/6 og viste mig hvordan det kunne fungere, og se ud. jeg var meget skeptisk, men vidste også at det var som Jesus havde set og hørt min bøn om en levende hjemmeside, og nu havde sendt Nicolai fra SkandiaWeb.
Jeg blev så glad for alt det han sagde kunne komme til at ske, og at jeg bare skulle sende det hele til dem så gør de det, og de er der også hvis der er forskellige problemer.
Jeg vil gerne have at alle kan logge ind på deres barn, og se alle ting, når det passer dem. jeg vil gerne have at de kan se små videoklip fra Uganda, også når jeg ikke er der.
Det er ikke professionelle klip Frank kan tage på sin tlf., men det er bedre end ingenting, men alle disse ting er ikke bare for mig, og jeg har ikke tid til at sende dem til jer alle, men hvis de er lagt ind på hjemmesiden, kan alle der er intereseret gå ind og se.

Så kom det sidste chok, prisen var 22,800 kr. som skulle betales over de første 6 måneder.
Samtidig var der et engangsbeløb på 1999kr, som startgebyr.
Nej nej nej sagde jeg det kan jeg ikke løfte. men så afslog han engangsbeløbet, og spurgte hvordan jeg kunne betale. Jeg sagde at jeg ville prøve med 3800kr hvert halve år , dvs. 7600 kr om året de første 3 år, men servisen på hjemmesiden varer 6 år.Samtidig ville de tegne et sponsorat til et af vore børn. Så skulle vi få mulighed for at blive set af alle deres virksomheder og komme ud med budskabet, hvilket den hjemmeside vi har nu ikke er koblet op på verdensplan med link til forretningfolk.
Jeg ved det er vildt, det er næsten en rejse til Uganda hvert år, men jeg vil så gerne have en mere levende hjemmeside, så nu tog jeg springet i TRO, og håber der er nogen der bliver så glade for den, at de vil støtte og hjælpe med at betale.
hav en rigtig velsignet sommer. Kærlig hilsen  Solveig

Ingen kommentarer:

Send en kommentar