onsdag den 27. februar 2013

Frank

Lørdag aften fortsatte jeg at snakke med Frank, og lytte til hans planer. Han har forskelligt arbejde, noget ved byggeri, og har han ikke det så tager han arbejde ved dyrkning af grøntsager, og er der ikke det, går han i buschen med køer i 2-3 dage for at vogte dem. Han ved godt at de griner af ham, da han nu er udlært murer, men han har også lært at penge ikke gror på træer, men kun kommer fra arbejde. Han har en plan, og den går han efter. han er 24 år, og arbejder på at spare penge til jord, der vil hjælpe ham til at lave sten og sælge, samt bygge et hus til sig selv og en familie, når tid er. Samtidig vil han sælge forskellige ting til byggeri, og rådgive dem der er selvbyggere.
Det var bare så dejlig at høre at han arbejder hårdt på at nå et mål, og stille og rolig bliver  kendt.

Frank havde nær tabt munden, da jeg spurgte ham, hvad kunne du få ud af 3mio ugx( ca. 10,000 dk), hvis du havde dem i hånden nu.Uhhhhhhhh han kunne købe et stykke land, han ville gemme lidt, og så ville han  lave sten og bygge et lille hus til sig selv, sammen med der var andet arbejde.

Jeg fortalte ham om de penge som nær var blevet væk, som vi fik for den gamle bil af Flemmeing fra Æbeltoft, og som min svigersøn Jens masede med at få solgt, og som Innocent nær havde smidt væk. men Halleluja, Jesus er levende, og han gjorde et mirakel, at vi fik bilen tilbage, og solgt, og  pengene er nu tilbage på contoen. Jeg havde igen spurgt Flemming om hvad han gerne ville pengene skulle bruges til, hvortil han svarede, at det måtte jeg om. men nej, 7000,00, er mange penge, så jeg ville gerne vide hvad han ønskede. men det vidste han ikke, så jeg foreslog,  måske at købe jord for dem, hvortil han hurtig syntes at det var en rigtig god ide.
Så her kommer Frank ind i billedet, og jeg ville se hvordan han reagerede, for jeg ved også at 3 mio, ikke er meget til køb af jord, så derfor blev jeg meget glad for at høre, hvor meget han kunne få ud af dem.
Der ville være mennesker der ville sige, at det var ingenting, men jeg ved, at kan man få noget ud af lidt, så kan man få meget ud af mere.

Jeg fortalte ham, at han nu ville have 3 mio. at arbejde med, og at jeg gerne ville se jorden inden jeg rejste til Danmark igen. Han troede ikke sine egne ører, og kom farende og gav mig et kæmpeknus, det her var bare for vildt.han kunne købe jord nu juhuuuuuuuu, en ren drøm.

Den nat sov han ikke, han drømte, og planlagde, og regnede og regerede, det var bare så stort, Frank kunne købe jord juhuuuu..

Også jeg drømte, og jeg vidste at jeg også ville give ham lidt. Så da det blev morgen, var han totalt selvlysende, og havde lyst til at råbe du ud over hele verden, HAN KUNNE KØBE JORDDDDD.
Jeg bad ham tegne hans drømme hus, og da han havde gjort det, kunne jeg ikke andet end grine og være så glad. Han havde tegnet spisestue, sofastue, soveværelse, gæsteværelse, badeværelse, og køkken. Det er bare fordi han har set andet end det der er normalt her, for et hus i normale drømme her ville have været 2 rum og dermed færdig. Jeg blev så glad, det er lige akkurat det jeg så gerne vil plante ind i deres hoveder her i Uganda, noget bedre, noget at gå efter. Derfor alle de oplevelses ture som jeg har haft med alle mine børn. for et godt liv er mere end mad.
Nå men da jeg var færdig med at grine sagde jeg til Frank, du kan bygge dit drømme hus, jeg vil give dig resten, og de vil blive sat på din conto, så du kan bruge dem, lige som det er nødvendigt.
Igen troede han ikke sine egne ører, og glæden ville ingen ende tage.
Så var det blevet søndag morgen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar