søndag den 25. september 2011

Lørdag d.24/9 2011

Lørdag morgen, er igen en fantastisk morgen, men der gik ikke så lang tid før det begyndte at regne, og det på Afrikansk. Det regnede det meste af formiddagen, og så var det klogest at blive inde. Jeg skrev på bloggen, og ordnede andre ting, bl. andet lagde jeg billeder ud på facebook, og det tager også så lang tid.
Da det så endelig blev tørvejr, skulle Innocent hente en ny flaske gas, da det var sluppet op, og vi skulle have købt nogle småting.

Kl. 2 skulle vi køre. Vi havde betilt tid på Agape 3, kl. 3, for nu var tiden kommet at de skulle have hilsnerne fra Danmark. Vi havde købt sadavand, kager, kiks og lidt chokolade. De skulle have en festdag.
Vi ankom med tøj, gaver, poser, store sodavand, og alt det vi havde købt, og vi blev meget godt modtaget, de er altid så glade for at se os.
Vi fik tingene på bordet, og vi nød alle at være sammen. Børnene og mammaerne fortalte historie, og vi havde det rigtig hyggeligt.
Derefter var det tid til gaveuddelingen, hvilket var et kapitel for sig selv. De var ellevilde, og vi fik taget en masse billeder. Det var en ren jubel.
Derefter var det tid til tøjuddelingen, og det var ikke mindre fornøjelig, der var vild glæde og jubel, og alt tøjet vi havde med, blev godt fordelt.
Derefter var det tid til sang og dans udenfor, hvor alle var næsten euforiske, og jeg ved ikke hvor mange gange de alle kom og gav mig knus, og ønskede mig Guds velsignelse, for det jeg gør. Jeg fik et utal af knus.
Men eftermiddagen fik trods alt en ende, og vi skulle hjemad. Men var glade over at gaverne nu var givet.
Vi nød en stille aften, og Innocent fik ringet til Agnes sponsor, om vi kunne komme i morgen eftermiddag med pengene til dem, fra hendes sponsor i Danmark, og vi aftalte at vi ville komme kl. 5 1/2 6, i morgen søndag.
Så ringede Innocent tlf. og det var Mama Ester, der ville høre om Innocent var kommet tilbage. Hun er jo rendt fra Apape 2 for lang tid siden, men hænger nu ved hendes bror, der er gift og har 3 børn, og heller ingen penge har. Hun spurgte om det kunne tænkes at vi havde noget arbejde til hende.
Jeg fik telefonen, og jeg kunne ikke lade være med at spørge til børnene på Agape 2. Det er bare vidunderlig, jeg var gået der i fredags for at møde dem når de kom fra skole, hvis de kom fra skole, og jeg traf dem ikke. Jeg bad Jesus om at finde vejen til at jeg kunne vide hvad der foregår, og så ringer hun lørdag. Gud hører bøn, og han ved hvordan det skal gøres. Men vi aftalte med Ester at hun ville komme i Kirke søndag, og så ville vi snakke.
Så var dagen gået, og det var afgang i tæpperne. Tak himmelske far for en dejlig dag. Kh. Solveig

Ingen kommentarer:

Send en kommentar