mandag den 19. september 2011

Tirsdag d. 20/9 2011 Uganda

Hej alle sammen, der føjger os her i Uganda.
Vi har nu fået købt Internet, og fået hul igennem til Danmark, så vi har forbindelse til jer, der følger os her.
Vi havde en dejlig flyvetur herned. Første gang med KLM for mit vedkommende. Det var bare så rart at kunne flyve fra Ålborg, og ikke skulle starte turen med at køre den lange tur til Billund, og tager den første nat. Nu kunne vi nøjes med at køre til Ålborg.
Jeg kørte i min egen bil, da vi havde bagage til en lastbil, en masse tøj og gaver til børnene. Men da det ikke er så langt vær, har Lisbeth og Peter hentet min bil, og den er igen på Øsløs Kirkevej 4, så det er bare dejligt.
Vi havde en god tur herned, men den er lang, og vi bliver rigtig godt trætte. Vi startede fra Øsløs kl. 3 nat, og var her i Kampala kl. 1 næste nat, og det inc. tidsforskellen.
Vi ankom til vort hjem her i Kampala, i buldrende mørke, der var ingen elektricitet, men vi lånte et par lommelygter til at finde ind. Derefter kunne vi begynde at finde sengetøj frem, da alt var pakket ned, samt få blæst det værste støv væk, da huset jo har stået tomt i 3 måneder. Men det kan ikke hjælpe noget, vi var trætte, så vi skulle bare sove.
Innocent jamrede, han savnede sit hjem i Danmark, og jeg tror at det var værst at komme tilbage for ham. Han synes at det er så elendig alt sammen hernede, og forstår overhovedet ikke at jeg gider at komme her igen og igen, hvor ingenting fungere som i Danmark.
nå men vi fik fundet det mest nødvendige, og kom i tæpperne, og jeg sagde til Innocent at jeg blev i sengen til kl. 12, så kunne han gøre hvad han ville.
Men jeg sov til kl. 1, og så skulle vi have noget at spise, og det blev kiks fra Danmark, og vand, som vi købte i lufthavnen.Innocent var tidlig oppe for at finde bilen der var væk i støv, og et dæk stod på fælg, samt få sat batteriet i , for at se om vi kunne få liv i bilen, da vil skulle bruge den, skulle også se at få købt noget mad, vi kan ikke blive ved med at leve af kiks.
Men han havde fået den startet, vasket, og skiftet dæk da jeg kom til mig selv, så det var dejligt. Så begyndte vi med at køre ud at spise, kor nu skulle der krudt på os selv.
Derefter fik vi hævet penge, købt mad til huset, og fik køleskabet startet op , og prøve at få lidt liv i huset igen.
Jeg vill bare en lille tur ud på Agape 1, og Agape 3 for at se hvordan det så ud når vi pludselig stod der, jeg ville læse situationen.
Derefter fik vi igen noget at spise, men gik tidlig i seng, for vi manglede stadig en masse søvn.
Herfra vores ankomst, en hilsen til jer alle. Solveig

Ingen kommentarer:

Send en kommentar