lørdag den 6. november 2010

Lørdag 6/11 2010

Frank var tidlig oppe, jeg kunne høre han rumsterede. Han er også vant til at stå op kl. 4 hver dag, da han er leder for hele sit arbejdshold på mureskolen, og er den der skal sørge for at alle kommer op, og kommer på arbejde til tiden, så han er også morgenmand. Han har altid en masse tøj der skal vaskes når han er hjemme, så jeg kunne høre han gik i vaskeriet "gnubbe". Derefter gil han igang med alle gulvene i hele huset, så der var nyvasket over det hele, da jeg bestemte mig til at stå op kl. 8.Innocent var i gang med strygning, hjemmet skal jo fungere, og opvasken var også stor efter igår, men Frank også den. Jeg ville til computeren, for nu var mit hoved fuld, den måtte tømmes.
Da de havde lavet morgenmad, og vi sad og spiste, havde lige begyndt, så ringede det igen på lågen. Det var de to fattige piger vi havde set på vejen, der gik og samlede papir og plastik, for om muligt at have noget at spise. Innocent havde set den lille pige på 10 år mange gange, og havde sagt at de måske var et emne til sponsor, da vi ikke havde så mange børn mere, og de var virkelig fattige.
De kom ind, blev trakteret med morgenmad, som bekom dem godt, de havde ikke fået noget at spise, så de fik brød med smør og marmelade, kiks, saftevand og mælk. De spiste med god appetit. Vi stillede dem nogle spørgsmål, så vi kunne vide lidt om deres baggrund, og de trænger virkelig til hjælp, men det må blive i et hjem.
Å Jesus, giv mig penge nok til at starte den hjem for piger!!!!
Den store var 13 år Silvia, den lille 10 år Nadia, og virkelig fattige. Vi tog billeder af dem, og fortalte dem hvorfor vi havde bedt dem om at komme til vores hjem. Så da de var gået igen, hver med 10,000ugx, i hånden, så de kunne få mad idag, og måske i morgen.
Kl. er nu 11, og vi skal have lavet mad, og derefter afsed til Agape 2.
fortsættelse følger::: Solveig

Ingen kommentarer:

Send en kommentar