mandag den 15. november 2010

Hjemme igen

Så er jeg igen landet i det kolde nord.
Jeg har igen haft en fantastisk tur til Uganda. Det er lige livsbekræftende hver gang, at se flere og flere får håb og livsmod igennem Agape Child Care,
Denne gang har vi fået 5 nye sponsorater, Det er simpelthen et mirakel hver gang, og hvor ville jeg ønske at nogen kunne opleve dette, når vi kommer ud med besked om, at nu vil de få hjælp fra Danmark. Der er lys, håb og glæde i deres øjne,så det næsten ingen ende vil få, der hvor der kun var mørke og håbløshed før. Det er et fantastisk arbejde, som jeg er totalt solgt til. Jeg har haft godt hjælp af Innocent, min dreng, som bor i Agape Basen, ja uden ham kom jeg ikke langt. Han er uvuderlig, og kan snakke det lokale sprog, som er nødvendig somme tider, når vi er ude ved nogen der aldrig har gået i skole. Men jeg kan fortælle at glæden ikke er mindre der, det er ubeskriveligt.
Innocent er 21 år, og går på buisnisskole.
Innocent kommer til Danmark, den 1 dec. Jeg skal hente ham i Billund, og så bliver han her til d. 14/1 2011, så der bliver rig mulighed til at høre fra hans mund, hvad vi har lavet.Jeg glæder mig til han kommer, og skal fortælle alle der gider høre, hvordan han oplever arbejdet i Agape Child care.
Innocent er kasser i foreningen i Uganda, så han har fod på tingene. Så alle skal være velkommen til at besøge os, han vil være at finde for det meste i butikken, hvor han også skal arbejde, og hjælpe mig. Men kom forbi og få en snak, og hør hvad der sker i Uganda, set med en indfødts øjne.
Lige nu har jeg forrygende travlt med at få lavet kalenderlysdek. juledek, og kranse, så jeg igen kan få åbnet butikken, der skal penge i kassen, det koster alt sammen, og det hele går til Afrika.
Herfra de kærligste hilsner, og tak for følgeskab til Uganda. Solveig

Ingen kommentarer:

Send en kommentar