fredag den 5. november 2010

Onsdag d.3/11 2010

Onsdag:

Så skulle vi på handel, nu havde vi lejet et lille rum til Faith, så hun kan begynde et nyt liv, men rummet var tomt, og den behøvede alt.
Faith skulle komme kl. 9, og så skulle der handles.
Vi ville først gå til en supermarked jeg handler i, hvor alt er billigt, og der vi kan få alt i talerkner, kopper,glas, gryde, potter og pander, skeer, knive, gafler, vaskebaljer, spand, klude, sæbe, strygejern, termokande, noget til at koge mad på, og jeg ved ikke hvad, og mens vi fandt alle tingene, sad Innocent i bilen og læste, da han skulle til eksamen, og der er ikke tid at han kan blive klar, så tiden måtte udnyttes.
Vi fik købt basis, og så skulle jeg ud og se stedet Agape Child Care havde lejet. Jeg havde ikke været med, for hvis de ser en mosongo, bliver prisen det dobbelte i hvet fald, det er til at blive så gal over,men sådan er det, så derfor må vi være taktiske, så de ikke snyder os alt for meget.
Da vi kom ud på stedet var jeg ikke særlig glad for at se rummet, som skulle være nymalet, og jeg ved ikke hvad det lignede, så skældte jeg ud, det her lignede ikke noget, jeg har aldrig set magen. Men efter den tale, kunne de da male igen, og det ville være en god ide, men de skulle gøre det ordentlig.
Det var så det, vi tog alle tingene med os igen,så de kunne få malet igen, og jeg skulle ikke risikere at de også stjal alle de ting vi havde købt, for 225,000 ugx, så i bilen igen med det hele, og så videre.
Så skulle der købes seng, madras, pude, gulvbelægning, radio, reol til mad og service, elpære til loftet, tæppe, sengelinned og moskittonet havde vi taget her fra huset her, så vi var fri for at købe det.
Vi skulle hjem med 100 km.s fart, Innocent skulle til eksamen kl. 2, så på vejen hjem ringede han til den mand der skulle hente sengen, og bringe den til Faiths hus, og så skulle hun tage sig af resten.
Da så Innocent kom hjem fra eksamen, skulle vi ud med alle tingene, dvs. jeg kom ikke med, da jeg fik besøg af Anne Mette, som jeg havde mødt i flyveren på vej herned, og hun sagde at hun gerne ville besøge mig og se hvad vi gik og lavede. Hendes mand arbejder her i 2 år for Danida, så hun skulle til Uganda for første gang, så vi havde et dejligt følgeskab. Så Innocent måtte køre ud med alle tingene, mens jeg havde besøg.
Vi havde en dejlig eftermiddag sammen Anne Mette og mig, og snakken gik livlig.
Da så Anne Mette var taget hjem, hendes mand kom efter hende, var det tid at ringe efter Innocent, at han skulle komme efter mig, jeg ville igen ud og se rummet, og se hvor langt de var kommet.
Da han så kom kunne han fortælle at hun VAR flyttet ind, og havde alt i huset, + den lille pige, hun var sandelig parat til at gribe chancen. Det kom bag på mig, at hun allered var flyttet ind, men så skulle der købes mad.
Så måtte vi igen på handel, og alt der skal til at starte skulle købes, lige fra æg, sukker, mel, ris, olie og jeg ved ikke hvad, et læs igen.
Innocent havde nogle gardiner hun kunne få, så var vi fri for at købe dem.
Det var virkelig en dejlig oplevelse at komme denne gang .Hun var virkelig flyttet ind, havde indrettet rummet med stil. Havde valgt alt i blåt, og der var blevet malet igen, så nu så det godt ud. Lille Kaith (8 mdr) sad på sengen, og så undrende ud, hvad sker der her.

Innocent havde købt en masse mad til hende, så hun havde noget at begynde med. Han havde også købt noget hun kunne spise med det samme, da hun måtte være sulten. Jeg ved ikke hvor meget hun har fået at spise siden i søndags, men sovet har hun ikke af bare glæde og foretagsomhed, dette mirakel skulle gribes med det samme, og det kunne bare gå for langsomt.
Hun har også fået hentet sine få ejendele, derfra hvor hun var flygtet, så nu havde hun alt på et sted, og kunne begynde et nyt liv.
Vi bad sammen, og takkede Gud for denne mulighed for igen at hjælpe et menneske, der sad total fast. Fra total håbløshed, til håb, og en fremtid. Det er et under hver gang.
Hele opperationen har kostet 1 mio. ugx, men alt vi har købt i inventar, tilhører Agape Child Care.
Jeg gav hende 50,000 ugx, til at leve af resten af måneden, så ser vi igen.
ET NYT LIV ER BEGYNDT.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar