lørdag den 10. april 2010

Lørdag d.10/4 2010

I dag havde jeg en aftale med Marthias, han skulle komme med noget til mig, han har lavet.
Marthias er en ung mand på ca.24 år. Han har været gadebarn i mange år, men blev samlet op af Pastor Robert Kajanga. Han er nu startet på universitetet, men har det meget svært, da livet jo er mere end penge. Han har sådan et behov for at snakke med nogen, nogen der vil høre ham, lytte til ham, se ham. Det er meget svært at finfe nogen her i Uganda, der har overskud til at lytte til andre, da alle har mere end nok, for at klare deres egen dagligdag.
Marthias er virkelig en dejlig ung mand, og har en fantastisk fremtid, hvis han kan klare sig igennem. Men mange af han venner falder fra, det er simpelthen for hårdt.
Vi fik endnu en dejlig snak, han fik noget at spise, og gik så igen.
Derefter var der igen noget papirarbejde der skulle gøres. Der skulle laves mad, vaskes op osv.Innocent var i skole.
Jeg fik begyndt med at sætte de nye sponsorbørn i system, og skrevet deres historie, så det er lige til at printe ud, når jeg kommer hjem.
Så kom min dejlige dreng Frank hjem. Han er på mureskole i Massaka, ca. 140 km. fra Kampala. Men afstanden er det samme som 500 km. i Danmark, på grund af vejværket.
Han ville komme hjem denne wekend, for at sige farvel. Det var bare så dejligt at se ham.Han er en ung mand på 20 år. Er så taknemlig for at have fået chancen til at få en uddannelse. Ham de alle har betraktede som Satans yngel.
Frank er så dejlig, sød, hjælpsom, dygtig og meget taknemlig.Han er så glad for at være på skolen, og har været til de første eksamener i denne uge. Han kom ikke hjem i Påske, fordi han skulle gøre klar til eksamen. Han har fået gode karakter for det han har været til, og skal have 2 eksamener mere i næste uge, før første semester er slut.
Vi hyggede os så dejlig sammen, mig og mine to sorte drenge. De elsker deres nye hjem her i Kampala, nyder at få god mad og kærlighed. Det er så dejligt at se, hvordan de sprudler af energi, glæde og taknemlighed.
Vi hyggede os, selom strømmen har været væk i flere timer, men sådan er det her i Afrika. Men heldigvis har vi gaskomfur, så vi altid kan lave mad.
Vi gik alle til tæpperne kl. 11, og da var der stadig ingen strøm--- Afrika!!!!!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar