lørdag den 19. februar 2011

Fredag d.19/2 2011

Fredag morgen havde jeg det bedre, og kunne igen stå på mine ben, men var på havregrød, da nin mave var øm, og vi skulle videre.

Det var dejligt at kunne gøre lidt nytte igen, da der er nok at tage fat på.

Jeg fik vasket lidt, så jeg kunne klare et par dage mere, før jeg rigtig skal i vaskeriet " Gnubbe".

I dag er er så valgdag, og en sådan dag er total fridag her, da der er mange der skal tilbage til de landsbyer hvor de kommer fra, og hvor de er registreret, for at stemme, og så har de hele weekenden til at gøre besøg, og komme tilbage.

Men det er også lidt besværligt, da alle butikker er stænget, af skræk for uro, tyveri og balade. Det er virkelig et kæmpe skræk der sidder i mennesker her.


Da vi var færdig til at køre, så vi, at hjulet stod på fælg, så Innocent måtte til at skifte hjul, da jeg ikke havde så mange kræfter, men jeg kunne da være oppe. Det fik han så gjort, men da et reservehjul her er meget spisielt, og virkelig kun til den mærmeste sted vi kan få lappet.

Så da vi kom afsted, skulle vi have lappet, og skiftet igen, og så var det tid til at Innocent skulle have noget at spise, jeg selv fik kun lidt suppe, men det var også godt nok.

Så gik turen afsted for at hente Nadia og Silvia, disse to fattige piger, der har levet af at samle plastik

De havde også ventet med længsel, så vi var velkomme, og de smilede over hele ansigtet. Men de var så møgbeskidte, at Innocent ikke ville have dem ind i bilen, og forlangte at de blev vasket først, og fik skiftet tøj.Det gjorde de så ,men det var ikke stort bedre, de trængte virkelig til en storvask, at blive sat i blød, skrubbet og skuret, samt nyt og rent tøj.

Vi fik deres mor ind i bilen, hvor Innocent oversatte de papier for hende vi havde lavet, og hvor hun overdrog os at tage omsorg for hendes to piger, da hun ikke kunne føde dem. Nadia er nu 11 år, og har aldrig været i skole, kan ikke tælle til 3, virkelig et 0, og Silvia er 14, men har dog været i en billig skole, og er nu i 4 klasse.

Da alle formaliteterne var overstået, alle havde skrevet under, kom vi afsted.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar