lørdag den 19. februar 2011

Torsdag d. 17/2 2011

Så kom dagen, da de første beboer skulle intage det nye hus. Men men men, jeg kunne ikke stå op, var virkelig nødt til at melde pas, kunne intet. Så hvad nu.
Men heldigvis var det Faith, Kaith og Lilian der skulle flyttes idag, og det kunne han gøre selv, men det var jeg absolut ikke glad for.
Men jeg kunne ikke, og arbejdet kunne ikke gå i stå, de ventede spændt.
Så det blev sådan at han kørte alene afsted for at flytte Faith som den første ind i det nye hus, og det ville han gøre om formidagen, jeg måtte blive i sengen.
Han kom tilbage kl 1/2 2, og så var hun flyttet ind, og kunne begynde at indrette tingene.
Hylden var også kommet, så nu kunne der sættes på plads. Det var ikke en hylde efter mit design, men en hylde det var det, så godt nok.
Innocent hvilede lidt, for så at gå til næste opgave, Lilian. Han havde ringet til hende at hun skulle være parat.
Så hun blev nr. 2, så det blev Bodil og Knuds to piger der var de første der intog Agape 3.
Da Innocent kom for at hente Lilian, ville "stedmoderen" gerne med ud at se huset hvor hun nu skulle bo, og få sin egen familie.
Innocent fortalte at da stedmoderen kom ind i huset, var også hun total målløs, havde vist aldrig set et sådant hus. Lilian havde sin nye madras med, som hun aldrig havde brugt, da de simpelthen ikke havde plads til at lægge dem nogen steder, men nu var der en ny seng der ventede .
Så var de første på plads, og huset kunne nu begynde at fungere som et hjem.
Jeg var oppe nogle gange for at prøve om jeg kunne komme på bloggen, så jeg kunne få skrevet, men nej , der var ingen internet, måske fordi der var valg i morgen, så de tager alt kraften. Valg her i Uganda, har alle frygtet siden jeg var her i oktober, frygtet for at der vil udbryde krig igen, det er virkelig noget der sætter skræk i livet på alle.Og valget var altså imorgen, det kunne ingen være i tvivl om, da der var soldater, politi allevegne, og lige meget hvor vi ville gå ind, var der tjek og personlig visitering, der er virkelig taget hånd om sikkerheden. Uganda har en rigtig god Præsident der virkelig prøver at oprette ro og orden, og at indføre demokrati i landet, og det er bare ikke let i et land der har været i total kaos. Så jeg synes det er trygt med al den politi og militær, for det er netop for at beskytte folk, så landet fortsat kan gro og blomster i fred,, og ikke blive sat tilbage igen af krig og uro. Men der er spænding, alle her er bange for hvad der vil ske, alle kan huske hvad der skete i 2006, da der sidst var valg, det bragte en masse krig og ballade med sig, samt mange dræbte.
Men der var altså intet internet, og jeg prøvede mange gange, men nej.
Jeg havde givet Innocent 50,000 med til Stedmoderen til Lilian for hun havde hjulpet med at hun kunne blive der til vi havde huset klar, som altså var nu, men hun skulle have en tak.
Han havde også fået 50,000 med til mad i huset, da vi ikke havde fået det købt endnu.
Efter alt dette kom han igen træt hjem, men havde gjort et godt stykke arbejde, han knokler løs, vil ikke lade sig stoppe.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar