søndag den 6. februar 2011

Lørdag

Vi skulle afsted til Agape 2, og jeg havde gaverne med til børnene, fra deres sponsor, og Ellen Marie havde fundet tøj til mange af dem, men jeg havde ikke noget med, da jeg ville bare fornemme situationen, da vi står foran denne opgør. Vi kom derned Ellen Marie, Frank, Innocent og mig. Da børnene fik øje på os, begyndte de straks at hvine, og kom løbende ud i en lang række med mama Ester i slutningen.
Det var dejligt at se dem alle, men der var mange nye, de er nu 19 i alt. Der var en meget spændt atmosfære, da Joseph var hjemme, men inde på sit værelse.Vi så ham ikke.
Jeg har hørt fra Innocent og Ellen Marie, at mama Ester næsten ikke kan klare det mere, og at Joseph truer med at smide hende ud, hvis ikke hun passer dem alle, som han forlanger. Jeg spurgte hende om det var sandt, og det var det, jeg spurgte om de fik godt mad, hvortil hun svarede nej, så det er ikke let at lave god mad til 22 personer, uden materialer. Dog har hun fået en vaskemaskine og et køleskab.
Vi fik er dejlig tid med børnene, men de var så mærkede af at Joseph var hjemme, de er så bange for ham.
Efter vi havde været der ca.2 timer, skulle vi afsted igen,og sagde farvel, hvilket ikke var let, da de ikke vil slippe en, og Joseph så vi ikke.
Jeg vidste nu, at jeg ville se tiden an, og se hvad der sker.
Så var det tid til kontorarbejde, aftensmad og så bare hygge.
Endnu en dejlig travl dag, med føelserne i kog og bevægelse.
Herfra Kampala, Godnat og tak. Solveig

Ingen kommentarer:

Send en kommentar