fredag den 5. oktober 2012

5/10 2012

I dag har jeg så pakket mine kufferter ud, og har fået mig indrettet. Det er skønt at have styr på sine ting, og vide hvor jeg kan finde hvad i rette tid.
 Men ellers var der dømt besøg på Agape 3. Men de viste sig at Innocent havde hårdt brug for en snak. Han har været totalt nede siden han forlod Danmark, og det har været så hårdt for ham. Jeg har ladet ham i fred, fordi jeg ville vente på, at han fandt ud hvad han vil og ikke vil. Jeg var indstillet på at stoppe skolen for ham, da jeg ikke kunne se han virkelig ønskede det, og så kunne jeg bruge mine penge en bedre vej, han skulle ikke gå i skole for min skyld, hvis han ønskede bare at gøre ingenting, jeg ville tage det til efterretning.
 Han havde forstået at det var min alvorlige mening, og det gjorde ham endnu mere nede. Men ingen kære mor her, han havde selv at finde ud af hvad han ville, og jeg ville se et vilje i ham, før jeg ville tale om det igen.
 Så mens jeg pakkede ud, havde han skrevet hans situation ned, han var klar over at han stod ved en korsvej, og havde at tage et valg, om han kunne lide og ikke. Så derfor fik vi en meget lang snak, som endte med at han gik til hans skole for at spørge om eksamens papierne fra sidste eksamen. I Danmark får du dem hurtigt, men her har du at vente, og ikke alene det, men hvis du vil have dem skal du betale 75,000 ugx+ 25,000 til en anbefaling(250 kr), og det er fordi de ikke ønsker at han skal gå, for så mister de deres penge. Men han kom hjem med hans karakter på et stykke almindeligt papir, fodi han ville vise det til mig, han ved at jeg altid er meget intererseret i at se karakter. Han har virkelig gode karakter, og det ville være en stor skam, om han ikke bruger det til noget, men det skal blive hans eget ønske og ikke min.
 Vi fik en lang snak, han var klar over at han stod ved en korsvej.

Så gik det afsted til Agape 3. Jeg var virkelig ikke klar over om jeg kunne tåle at se, hvad der ventede mig, men med en dyb indånding, var der ingen vej udenom.
Vi bankede på, og Millie lukkede op, og blev selvfølgelig meget overrasket for at se mig, men også meget glad.
 Jeg så for første gang, Middie, Schelly, Motony, Grace og Nasanga. De var hjemme fra skole, og det var virkelig dejligt at se dem i virkeligheden, og ikke bare på billede. De er bare så dejlige.
Videre ind i huset, og det så virkelig ikke godt ud, sort sort sort, og totalt ødelagt.
 Vi fik kikket os omkring, og derefter bad jeg  Innocent ringe til David (ejeren) for han skulle komme, og vi kunne finde ud af hvad vi skulle gøre, og hvordan, og hvad det ville koste.
Mens vi ventede på ham snakkede jeg med Millie og pigerne, og de fik pengen til mad for okt.
 Så kom David, og vi fik snakket om det hele, og fandt ud af at det vil koste omkring 3-4 tusind kr. uden møbler og gardiner. Det er virkelig ikke sjovt, men i alt dette skal vi være glade for at ikke nogen af dem kom til skade. Som Millie sagde, hvis det havde sket om natten, ville alle være døde, Hun sagde at det var den lampe vi havde givet dem, som de kunne bruge når de ikke har el. der var årsag til det, og at hun kort tid var gået for at købe mad. Da hun kom tilbage var alt totalt i brand, så der var kommet en masse naboer for at hjælpe med at slukke branden, hvilket de også gjorde. Måske 100 mennesker hjalp.
Også elledningen ind til huset var brændt, og David havde at reparere den, for naboerne havde ingen strøm også, før han fik det gjort. Vand i huset har heller ikke virket siden, og jeg fik et chok, at de ikke havde haft vand i huset længe., men henter ved et væld. Men det vil koste penge at reparere og han har ingen nu, så det må vente. Det er bare ikke Danmark, men Afrika.
Så kom Lilian pludselig hjem fra skole Ca. kl.5., og i dag fredag for at holde weekend, ellers er hun i skole til kl. 9 hver aften, fra 6 morgen, det er virkelig hårdt. men dejligt at se hende.
 Lidt efter kom Dorcas, og også hende var det så godt at se, det er viklig dejlige piger, og de ser så godt ud.
Derefter var vi klar til at køre hjem, jeg skulle finde ud af hvad, hvornår og hvormeget vi skal bruge på dette.På vej derfra vi kom til Karen, og det var også så godt at se hende. Vi stoppede og snakkede lidt med hende, hun er virkelig også en dejlig pige, og de alle så godt ud.
Så var det tid at komme hjem, vi skulle have noget at spise, og så var det computertid. Innocent tog vidio i huset, men jeg ved ikke om vi kan lægge dem på facebook, hvis ikke i må vente til jeg kommer hjem.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar