søndag den 7. oktober 2012

Lørdag d.6/10

Så var det lørdag morgen, og en dejlig ny dag ventede os.
 Vi skulle selvfølgelig have hævet penge, for der er meget der skal gøres. Og her i Uganda skal der betales forud, da ingen har noget at købe for, før der er betalt.
 Vi skulle også idag prøve at få min Uganda  tlf. igang, og da regeringen har lukke alle telefoner, for at få alle registreret, var det ikke så lige til. Der skulle købes ny simkort, samt blive registreret, og derefter taletid, og så skulle alt installeres, men så virker det også igen.
Så ville jeg ud at se om jeg kunne finde en form for dyne, for jeg frøs sådan i nat, og det går simpelthen ikke.
Vi kom afsted, fik tingene klaret efter lang tid, ting tager sååååååååååå lang tid her, men jeg har lært at vente.

Vi var også ude at se på bil, da vi havde tid til overs, og tænkte at vi kunne begynde at se, om der kunne være noget der var til at nå for de penge vi har. Vi fandt en god brugt  Corona, en rigtig dejlig bil, Og jeg vil have en med manuel gear, og det er næsten umuligt at finde, alle her er med automatgear, men det er for dyrt at holde ved lige.Men den bil vi så kostede 13 mio. (30,000) og vi har kun 7000, så det går ikke.
 Vi kørte videre for jeg havde set en markedsplads, og der ville jeg gå og se på tingene, vi havde stadig tid. Vi kom derhen, selvom det ikke lige var Innocents kop te. Men det var ikke et marked, det var en Messe, hvor mennesker fra hele verden kom og viste det sidste nye i maskiner til både små og store landbrug, hjælpemidler til enhver form for forretning. Det var bare så godt at se hvad der er muligt, jeg var så glad for at se alle disse ting, og også møde mennesker der arbejder på eksport fra Uganda.

 Innocent blev også rigtig meget velsignet, da han går med en drøm om at starte en forretning, hvor der sælges mælk og brød osv, og vi så en sådan forretning der, lige som det skulle være, og vi stoppede op, købte os en softis, sad og studerede det hele nøje, og bad om at måtte tage billeder. Det fik vi lov til, og glade var vi. Jeg har ikke rigtigt forstået hvor højt mennesker her elsker mælk,men nu så jeg det med egne øjne. mange voksne køber en 1/4 liter koldt mælk, og får en sugerør i, og sidder og nyder det højlydt. Det ville vi aldrig se i Danmark, og jeg kunne se, at det ville blive en rigtig god forretning, men så er der det med pengene??? Men en rigtig god ide.

Så var dagen ved at være gået, og vi skulle hjemad, og på vejen skulle vi møde David( ejeren af Agape 3) for at give ham penge til at købe maling for, og han fortalte at der allerede var folk igang med rensning af alt det sorte, og de allerede havde købt kemikalier til at fjerne det, før de kunne komme igang med at male, og at de havde brugt 75,000 til det.

Så var dagen brugt, vi kom hjem, jeg var meget træt, og Innocent ikke mindre, da han faktisk har en form for influenza, og er fuld af snot, så han var ikke mange sure sild værd.
 Vi fik noget at spise, og så var det i seng, og Innocent fik min dyne, for han trængte mere til den en mig, og vi havde bare købt en, da de ikke havde flere,men så til køjs.

men jeg er bare så glad for at der arbejdes hårdt på at få Agape 3 på fode igen, Det skal blive dejligt.
Hav det godt alle sammen, her går det derudaf. Kærligst  Solveig

Ingen kommentarer:

Send en kommentar