torsdag den 25. oktober 2012

Torsdag d. 25/10 2012

Hej alle sammen. Nu vil jeg forsøge at skrive igen her på bloggen, så i kan følge med i livet her.
Der har været 8 dage jeg har været totalt chokeret og nede, men det er ikke for bloggen, det er for hårdt.
Igår havde jeg fødselsdag, og den begyndte ikke for godt, men nu er jeg ved at vænne mig til en forandring. Men så var jeg blevet inviteret ud til en veninde, Anne Mette fra Slagelse, som også er her i 3 mdr. Hendes mand arbejder for Danida her i Uganda, og skal prøve at få noget land og skovbrug igang her. Han var ikke hjemme, men ude på en ø i 3 dage, sammen med mange andre, så Inviterede Anne Mette mig ud, hun vidste ikke hun kom til at holde fødselsdag for mig. Hun ville også at jeg skulle blive der om natten, men jeg ville hellere hjem, men vi havde det så hyggelig. Jeg kom til eftermiddagskaffe, hvor hun havde nybagt kage, og så fik vi aftensmad, og til sidst aftenskaffe med hjemmelavet is. De bor jo i et kæmpe hus, med alt som et hus har i Danmark, og alt betales af den danske stat. Nå men vi fik snakket rigtig meget, og det var lige hvad jeg trængte til, og det med en som kender kulturen her, og det siger ikke så lidt.
Jeg ringede efter Innocent, til at hente mig kl. 9, og så gik turen hjemad igennem Kampala ved nat. Mange prostuerede stod i lange rækker og gjorde sig til, føj for den, men videre gik det, og pludselig stod der en betjent midt på vejen med et gevær. Han stoppede os, og kom langsom imod os for at snakke med Innocent, om hvorfor han kørte her, hvilket han havde lov til, men betjenten var fuld som en pave, og bare ævlede og ævlede, og ville have os med på stationen. Han var så fuld at næsten ikke kunne stå på benene. men Innocent sagde ok, du kan sætte dig ind, så kører vi på stationen, hvilket han indvilligede i, og ville til at sætte sig ind, men i det samme akselederede Innocent, og i en fart kørte vi afsted, og forsvandt om et hjørne inden han kunne nå at reagere, da han var for fuld. Så Pyha, han heller ikke nåede at skyde efter os der kl 11 om natten.Vi kom godt hjem, og så skulle jeg til at besvare mail, og sms. Det er så vidunderlig at få så mange hilsner, det gør så godt.
 Vejret er bare så fantastisk. Solskin og ikke mere varme end det er dejlig. Jeg nyder den del af hele mit hjerte, og det er fuldstændig gratis, hvilket jeg ved en dejlig varme ikke er i Danmark lige nu. Jeg kan sidde ude om aftenen og lytte til cikaderne , som jeg elsker, og det er ikke altid let at komme i seng.
Nu her til morgen, er det solskin, og luften er fuld af fuglesang, og mærkelige lyde.
 Innocent er kørt, han skulle hente kvitteringerne fra regnskabet som han skulle føre, men de var ikke her, jeg ved ikke helt hvad der sker. Så lige nu har jeg fået vasket lidt, og så prøver jeg bloggen igen.
 Hav det rigtig godt allesammen, derhjemme i det kolde Danmark, et land med system og orden. Glem ikke at skønne på alt det gode vi har, og at tingene fungere efter orden.
Herfra de kærligste hilsner og knus. Solveig

Ingen kommentarer:

Send en kommentar