tirsdag den 16. oktober 2012

Tirsdag d. 16/10

Tirsdag morgen vågnede jeg efter en vidunderlig nat, da der er fred og ro her i Masaka. Det er ikke som Kampala, hvor der altid er uro.Jeg lå i min lille bjælkehytte og nød bare at lægge og kikke op i loftet gennem muskitonettet, og se det flotte arbejde der er lavet. Der var sådan en vidunderlig frisk luft, og så den vidunderlige stilhed.
Så var det op og i bad, og så ned på udehotellet og spise morgenmad. Så kom Karsten og ønskede godmorgen, og ville spise med, da jeg er alene her. Så snakkede vi igen om mange gode erfaringer, og så skulle vi ud at køre. Jeg skulle se den Danske skole, volontørhuset,kafe Frikadellen, kontoret, onleinchoppen, klinikken osv. Vi kørte også ud for at se babyhjemmet, som er for 26 små forældreløse børn, fra 1/2 år til 2. Det var virkelig sjovt at se, hvordan de havde det godt, og blev passet af 5 afrikanske kvinder, samt en voluntør fra Varde.
Derefte kørte vi igen til Kafe Frikadellen, hvor vi spiste frokost, og snakkede med 2 andre Danskere. Det er bare så skønt og afslappet at snakke dansk engang imellem, og ikke altid engelsk.
 Så blev der ringet fra hans kone, at han skulle hente børnene i skolen, så derfor kørte vi efter dem, og derefter hjem.
Det passede mig fint, jeg ville sidde og nyde den helt fantastiske udsigt, tage nogle billeder, og så få skrevet noget på bloggen, og tjekket mail.
 Jeg sidder her i den fantastiske landskab, som turist, og vil nu tage en pause, og hoppe i svimmingpooelen, som er lige neden for mig. Hvis jeg har held med det, kommer der nogle billeder på facebook, men først en svømmetur, så længe det er varmt. Kl er nu 10 min. i 5, og jeg nyder fridagen i fulde drag.
 Sidder her på terrassen med en iskold Fanta, det kan næsten ikke blive meget bedre.hav det rigtig godt alle i som følger. De kærligste hilsner  Solveig.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar