lørdag den 13. oktober 2012

Fredag d. 12/10

Så kom fredag morgen, og jeg var stadig rasende over det med bilen, og Innocent kunne ikke forstå jeg ikke ville se nærmere på den, men nej.

Det var tid til at komme i vaskeriet "Gnubbe", og jeg trængte til at afreagere.Jeg skulle også have skrubbet cementen udenfor som var helt grøn, så der var nok at afreagere på.

Innocent vaskede bilen indvendig, bare for at gøre noget.

Tden gik og det var nu endelig fredag, og jeg vidste at han skulle om i sin skole efter de rigtige papier, og jeg vidste også han ønskede penge til at betale det sidste, men han fik dem ikke af mig, jeg ville ikke betale.
 Tiden gik, og da jeg var færdig med hvad jeg skulle, satte jeg mig igen til at læse " Den Hvide massai", som jeg havde lånt på biblioteket, på anbefaling af nogen. Jeg læste og læste, og hvor er der meget der fuldstændig det samme.
 Da kl. var over 1, og Innocennt skulle være på skolen kl 1,kom han igen og spurgte om penge til at betale  det sidste med. men jeg sagde nej, han kunne tage af hans egen, jeg ville se om han ønskede at gå i skole eller hvad, indtil da har jeg sagt at jeg stopper, han skal ikke gå i skole for min skyld, nu ville jeg se om han virkelig ønskede. Så jeg læste videre. da han havde siddet lidt, spurgte han om han kunne tage bilen, da det var langt til hans bank, og han skulle også have bencin på, jeg sagde ja han kunne tage bilen, jeg ville gå til købmanden for at købe lidt mad for mine sidste penge. han spurgte om jeg ville køre med, hvortil jeg svarede, ikke tale om jeg sætter mig i den bil så længe motoren lyder sådan. Så kørte han, og jeg gik.
Jeg fik handlet ind, og kom hjem igen efter at have snakket med en ung mand, og fortalt ham hvordan han skal spare op til at bygge et hus, de er virkelig ikke gode til at få noget ud af de penge de har.

Da kl. var ca. 3, 30 kom Innocent flyvende hjem, han havde siddet og ventet på hans papier, men skolen var jo ikke glad for at miste de penge jeg har betalt for ham, så han havde at vente. endelig kom han til, og fik at vide at det ikke var færdig, og at han kunne komme igen engang i næste uge. Så blev han gal, og sagde at de havde lovet ham disse papier, og hvis ikke han kom hjem med dem, ville "Muzungoen", den hvide dame blive meget vred, og det ville ikke vare længe før jeg så stod der.Jeg har været på skolen flere gange og banket i bordet, og stillet dem spørgsmål, de ikke troede en kvinde vidste noget om. Det hjalp, pludselig kunne de finde papierne, og han fik at vide at han var deres bedste elev, og de var så stolte på hans vegne.
Det er til at brække sig over al den koruption, og du skal næsten gå og være rasende hver dag, før nogen ting flytter sig. Nå, men han kom glædestråelende hjem og viste mig hans flotte karakter. Jeg sagde til ham endnu engang, at det er fuldstændig åndsvagt ikke at udnytte de evner og gaver han har fået, og så også chancen til at gå i skole.Men jeg ville ikke betale en krone mere, før jeg så noget mere arangement, færdig.
Men de karakter var meget mere end han havde drømt om, og han var ellevild, og var klar til at komme på universitetet.
 Jeg sagde til ham, at han kunne gå med det samme, og spørge, om de nu kunne hjælpe ham, og forklare om han kunne starte, eller hvad han mangler. Så kørte han igen, og sad og ventede i meget lang tid.
Mens jeg var alene havde jeg bagt en kage, og ville nu prøve om jeg kunne bruge en gasovn. jeg var også igang med at lave mad, da Frank kunne komme hvad tid det skulle være, så der var fuld knald på køkkenet.
Så var der pludselig ingen gas, alt stod stille.hvad nu, og her har man ingen reserveflaske. Jeg var nødt til at ringe til Innocent, at han måtte komme, for at køre ud efter gas. han kom, og så skulle han først til en automat for at hæve penge, og så lang vej i total craysy trafik  for at købe gas. Han var nu også totalt nødt til at skulle have bencin, hvilket han ikke havde købt, fordi han selv skulle betale, men ville jeg have gas, var jeg nødt til at betale grrrrrrr.
 Kagen var i ovnen, og var godt hævet da gassen forsvandt, så den sank lige så meget som mig, og jeg var spændt på hvad det ville blive til for noget, men hvad var der at gøre. Afrika Afrika Afrika.
Han kom med gassen, og jeg fortsatte, og han kørte igen for at stille sig op i køen på universitetet.
Han kom hjem omkring kl. 6, uden at have fået noget ud af det, der var så travlt, og køen var lang, så han måtte prøve igen i næste uge.

Så kom Frank hjem, og vi fik noget at spise, og snakkede hyggelig sammen. Godnat og tak for idag.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar