tirsdag den 16. oktober 2012

mandag d. 15/10

Det var en dejlig morgen med fugle sang, og fuld solskin, omkring 27 grader, skønt. I dag skulle der betales husleje for Agape 3, 1 mio, Og da jeg havde bestemt at jeg ikke ville køre efter ejeren, bad jeg Innocent at ringe til ham, og sige han kunne komme efter sine penge inden kl 11, ellers fik han dem ikke før fredag.
Der gik ikke 5 min. så var han der. Han fik mio. og en æske chokolade som jeg havde købt i flyet på vej herned. Det som tak for at han havde taget sig af al arbejdet med at få Agape 3 repareret igen. Han var ovenud lykkelig, måske er det første gang han smager rigtig chokolade.

Derefter skulle jeg pakke, da jeg havde aftalt med Karsten fra Uganda Child Care, om at hente mig i Kampala, da jeg ville besøge dem, og jeg ville afsted alene.
 Vi ringede sammen om hvor vi skulle mødes, da han var på indkøb i Kampala, da han nu alligevel var her. Der er 150 mil, fra Kampala til Masaka.
Vi fandt hinanden, og så gik snakken ellers i fulde drag. ham og hans kone Ruth, har været her i 9 år, og kender alle problemerne, og kan svare på rigtig mange af mine spørgsmål.Han havde en Amerikansk voluntør med, som havde fået trukket 2 visdomstænder ud, så hun sad og hvilede sig på bagsædet hele vejen.
 da vi kom til Masaka viste han mig den lille hytte jeg skulle bo i, i de 3 dage jeg ville være her. En vidunderlig hytte med papyrustag, bad toilet og det hele.  Derefter skulle jeg hilse på hans familie. hans kone Ruth, og sine 5 børn. Så skulle jeg spise aftensmad hos dem, risengrød med smør, kanel og vand.Det var helt hjemlig. vi snakkede og snakkede, og til sidst fik vi en kop kaffe, og så var det til at komme i seng, og endda med dyne, luksus.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar