fredag den 5. marts 2010

Fredag d.5/3. Vaskedag

I dag har vi bestemt at huset skal have en skalle. Der skal gøres rent ovenpå i gæsteværelserne. Der skal skiftes på sengene, og der skal støvsuges og tørres af overalt, samt vaskes vinduer.Andrea og Christina var bare med på det, de var parat til at gribe kost og spand. Jeg tror enda at de nød sådan en rengøringsdag, Andrea kom med vaskekone klud om hovedet. Jeg fik vasket alle vinduerne nedenunder, og vasket et bjerg af tøj. Vaskemaskinen er almindelid gnubbe gnubbe, så det ville være et stort fremskridt med et vaskebræt.
Men det var noget fantastisk vejr til vasketøj og rengøring, såvi har haft en god dag. Innocent gav bilen en ordentlig omgang vask, den blev bonet og sprajet indvendig, så det er en REN fornøjelse.Min Danske kontakt, som jeg fik på den danske Ambasade, ringede idag, og han vil ringe igen når han har tid, og jeg kan få stillet en masse spørgsmål, det bliver dejlig.
Andrea og Christine laver aftensmad idag, så nu har jeg tid til at få skrevet lidt igen. Jeg er lige færdig med at stryge alt sengetøjet, da det ikke er strygefri her i Uganda.
Vi har haft det vidunderligste vejr i dag, og det håber vi også meget på i morgen, da vi har inviteret Agape to børnene ud at bade igen, hele dagen, samt at spise kylling og pommefrites, det har de aldrig smagt.
I går aftes var vi nede hos dem for at invitere dem, og de er helt vilde hver gang vi kommer derned, de er så vidunderlige børn.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar