tirsdag den 9. marts 2010

Tirsdag d.9/3

Idag havde vi besluttet at vi skulle til Ægvator. Christina havde aldrig været der, så det måtte blive idag.
vi havde lejet en anden bil, da jeg ikke ville risikere at min bil brændte sammen igen, på så lang en tur. Ca 90 km, men det en næsten det samme som 300-400 km, i Danmark.
Vi kom afsted, og pigerne skulle betale, da det var deres oplevelse, vi havde været der, men ville følges med dem, da vi gør alt sammen.
Vi fik besøgt stedet, fik taget billeder, fik handlet, og så gik turen tilbage. Det var en lidt flad omgang, som ikke vagte nogen form for begejstring. Men hjemad gik det.
Da vi kom lavede pigerne middagsmad, og da vi sad og spiste, spurgte jeg om de ville med ud at bade i svimmingpoolen, som ligger her tæt ved, for det ville Innocent og mig. Det ville de gerne. Så vi fik pakket badetøjet, og lidt mere, da vi ikke skal være for bare her, da alle glor øjnene ud af hovedet fordi vi er hvide "Musunkoer", Vi kørte derhen, og kom i vandet, det var bare så skønt.
jeg kom igen til at give svømmeundervisning til Innocent, og en anden ung mand. De vil så gerne lære det, men har aldrig haft chancen. Det var til meget stor fornøjelse for alle parter, og en sejrrus for de to sorte unge mænd, da de lærte at flyde, og næsten at svømme. de var helt vilde af begejstring.
vi badede længe, men det blev aften, og vi måtte hjem. Da vi kom hjem, lavede jeg te, chokolade, og vi fik det sidste is med banan og fersken til, en ren fornøjelse.
Vi sad ud og fik te, og bare nød det til 9 -1/2 10, hvor vi måtte i seng, da vi skulle tidlig op næste morgen.
Endnu en dejlig dag i Kampala, Uganda

Ingen kommentarer:

Send en kommentar