mandag den 15. marts 2010

Lørdag d13/3 2010

Vi fik ordnet vasketøj, og nogle ting i huset om formiddagen, og skulle så ud til Agape 1 i eftermiddag.
Jeg var meget spændt på hvordan mødet ville spænde af, da den var ret alvorligt. Der er nemlig ingen af vore gæster fra Danmark, der bryder sig om at komme derud, fordi de altid tigger om både det ene og det andet. Det skulle de vide, og forstå at de netop jager folk væk som ønsker at hjælpe dem fordi de tigger og plager. Der var mange andre ting på tapetet, så jeg var spændt på hvordan de ville tage det.
Vi havde en vidunderlig, men alvorlig snak. Det gjorde ondt, men godt. De forstod nu, at det måtte ændres, men nogen var nødt til at hjælpe dem med at leve et ordentlig liv, så alle ville være glade for at være sammen med dem.
Mamma Grais, gør et stort stykke arbejde, men det er ikke altid let at takle 7 børn, fra forskellige vilkår, og hun var så glad for den snak vi havde, hvilket var en stor hjælp til hende.
Det var så skønt bare at have tid til at snakke i fred og ro, det har jeg aldrig haft før, men der skal tid til at komme i dybden, og finde hinanden.
Det var en vidunderlig eftermiddag, hvor jeg også fik tid til at se alle deres mange skolebøger. De er bare så dygtige, og har virkelig gode chancer.
Til sidst læste Sulait et stykke i Biblen for mig Rom. 12 v1-16, og så snakkede vi om det bagefter.
Så kom Sara, og kom med i fællesskabet, hende kender de og holder meget af, så det var bare så godt.
Kl. 17,30 kom så udlejeren, og fortalte hvorfor han ikke har fået lavet køkkenet som vi havde aftalt, da jeg lejede huset.
Men der er ingenting der er let her i Afrika, der kommer alt muligt i vejen, og ting tager en frygtelig tid, men han var igang med de sidste forberedelser. Men nu var der en der har købt nabogrunden, så nu skulle det hele laves om, så hvem ved!!!!
Jeg fik betalt huslejen for feb-marts 520.000 ugx, en frygtelig masse penge.
Vi havde alle haft en vidunderlig eftermiddag, og var bare så taknemlig for alt vi havde fået gjort.
Vi var først hjemme igen kl.8, og da var vi godt trætte, og skulle først til at koge kartoflerne, men pyt, alt var gået såååå godt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar