søndag den 21. marts 2010

Lørdag d 20/3 2010

Endnu en dejlig dag var begyndt. Det er solskin og der er allerede 30 grader kl.8.
Men så er det lørdag, og vi han ventet på Frank, har ringet, men ingen forbindelse.
Jeg ville idag ud og se på jord. jeg skal finde et stykke jord, hvor vi kan komme til at bygge vores egen org. op fra bunden. Jeg ville gerne at vi skulle køre ud af Enteppe roat, ud mod lufthavnen, men Innocent mente at det var umuligt at finde noget der , ikke en km. fra vejen, og til en oris der kunne betales.
Så er det her sådan, at hvis du skal finde noget, så kontakter du en, der måske kontakter en anden, o.s.v., og de vil alle have penge. Det ville jeg ikke, jeg ville bare at vi skulle køre ug og se, og føle, hvor det evt var godt.
Så vi bestemte ikke at vente på Frank mere, men bare køre.
Vi var mange steder, men nej, og vi fortsatte.Jeg vidste det var der, men vidste ikke hvor. Jesus havde vist mig det, jeg skulle bare finde det.
Endelig da tiden vi havde, var ved at rinde ud, var vi der.Ikke i km. fra vejen, i et dejligt område, det var bare så vidunderligt.
Jeg sagde til Innocent, om man måtte gå en tur på området, uden at komme galt afsted, og det mente han ikke der kunne ske noget ved.
Så vi steg ud af bilen, gik en tur ind på området. Det var virkelig en vidunderlig plet, hvor jeg gerne så vi fik bygget 10 huse til gadebørn, 8-10 børn+en mamma, samt kontor, skole og alt muligt. Jeg har et billede i mit hoved, som Gud har vist mig, skal bare have den sat på papir, når jeg får tid.Jorden jeg ser efter må være 5-10 hektar, et stort stykke.
Jeg ville finde dem der ejede jorden.Så nu begyndte vi at spørge. Hvor er jeg glad for at jeg altid har Innocent ved min side, for mange steder kommer du ingen steder uden på afrikansk, og der må jeg hoppe af. Men vi fik spurgt, og efter lang tid, fandt vi frem til, at det var en Kalolsk kirke der ejede jorden. Nå men det skulle ikke stoppe os, jeg ville finde kirken, finde nogen der kunne svare mig , om de ville sælge et stykke af deres jord.
Langt om længe fandt vi kirken, og kom i snak med en nonne, der kunne fortælle os, at det måtte vi snakke med en om i Kampala, som stod for al deres jord, køb og salg.Vi fik navn og ard. på afrikansk, godt jeg havde hjælp. Så nu vil vi prøve at kontakte ham i næste uge, og bede til at de vil sælge jorden til os.
Nå men nu måtte vi have næsen hjemad, da vi havde inviteret gæster til aften. Så begyndte bilen at koge, den havde drukket al vandet, og kogte så det sprøjtede ud over det hele. Vi havde haft lidt problemer med den før, men nu var den helt galt. Der stod vi, 20km. fra Kampala. Nå men vi havde vand med, så vi måtte bare vente til at den blev kølet lidt af, men det tager tid at blive kølet af i 50 graders varme, men der var jo ikke andet at gøre, end at vente.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar