fredag den 26. marts 2010

Onsdag d. 24/3 2010

Det var igen tid til vaskeriet "Gnubbe", engang imellem må der vaskes, for alting bliver så beskidt her.Men vi heldigvis en vandhane, med masser af dejlig rent vand, hvilket slet ikke er en selfølge her. Der er virkelig mange der ikke har vand, og må hente det fra grøfte, vandhuller eller en vandhane i byen, hvis det er rigtig godt. Så vi lever i det rene luksus,og hvad dermed følger med toelet, bruser, og et køkken med indlagt vand, ren luksus. Solen sørger for at tøjet er tørt snart inden det er hængt op, så det hele er over på en formiddag.
Da det er GladysS fødselsdag i morgen d. 25, ( en af vore sponsorbørn) har jeg spekuleret på hvad jeg skulle gøre. En ide tog form. Da jeg ikke kan bage en kage, og de ikke bryder sig om søde ting, besluttede jeg at lave en kagemand af hvidt brød "toastbrød", det spiser de en masse af, hvis de har penge.Jeg tænkte at jeg kunne lægge 3 lag sammen med en nøddecrem som de har her, og så pynte med glasur. Brødskiverne ville jeg så skære til så det blev en kagemand.
Det næste problem var så at få lov til at komme og besøge Agape 2, da der kold luft imellem Joseph og mig, men jeg vil forsøge igen og igen at kæmpe for disse dejlige børn.Jeg sendte ham en sms. og inviterede ham på en kop te, for jeg ville gerne snakke med ham. Der gik lang tid før han svarede, men så kom beskeden, at han ville komme. Det var første gang han fik at vide hvor jeg boede, hvilket han også var rigtig sur over, men jeg havde sagt til ham, at så længe han skældte ud hver gang jeg så ham, fik han ikke lov at vide hvor jeg boede.
Men nu måtte det briste eller bære, og han ville komme.
Han kom da også, en time for sent( det er Joseph), men han kom, han så huset, og vi snakkede.Det var vældig hyggelig, og jeg håber stadig vi kan finde en balance til at snakke sammen, selom jeg har stoppet samarbejdet med ham, når det drejer sig om penge, jeg er ingen Bank.
Han var glad for invitiationen, glad for at jeg ikke havde opgivet ham, og han ville gerne vise mig sin

Ingen kommentarer:

Send en kommentar