tirsdag den 4. februar 2014

Søndag d.3/2 2014

Hej kære venner. Så igen en lille hilsen fra Kampala.

Søndag var vi ved at være en lille smule normale, Det er varmt og og det skal man bare lige vænne sig til. men der er rigtigt travlt, og der skal hæves penge hver dag, for i morgen skal alle børnene starte i skole, på et nyt skoleår, som altid er meget dyrt, fordi der skal de have det hele, uniform sko, tasker, bøger, blyanter, sukker, koste, vc papir, osv. så jeg er fast kunde ved ATM maskinerne, da jeg kun kan hæve 800,000 ugx, hver dag,og nu skal der bruges milioner.
 Men idag vil vi kirke i Mirakelcentret, og det har jeg glædet mig til at have Benny og Jens med. Vi havde prøvet at få lov at tage video dernede, men det er en meget meget lang proses, og det lykkedes ikke at få tilladelsen til søndag, så nu venter vi på om vi kan få lov på onsdag. Bed for os.

Efter vi havde spist morgenmad, Frank, Jens, Benny og mig, kom vi afsted. Jens havde glædet sig til at komme ind den store kirke, som kan rumme 10,000 på en gang, men som har ca. 23-25000 i kirke hver søndag.Det var virkelig en oplevelse, og Robert Kajanja var hjemme, og det var ham der prædike, så det var en dejlig oplevelse. da vi gik ud derfra kom vi imod Esau, og hilste på ham, og han var bare også så glad for at se os igen. Vi snakkede også med Moses, og var ellers til Gudstjeneste. Mens vi sad på  Pastor Arthur kontor, kom Innocent pludselig ind af døren, og var vædlig storsmilende da han så Jens, for han har set ham en gang i Sæby. Men glæden fik en ende da han så mig, så stivnede smilet, og han var godt klar over at det ikke er det samme mere. Han er ude.

Efter gudstjenesten gik vi hjemad, men var ikke kommet længere end lidt op af bakken, så kom der nogen rendende, og sandelig, jeg troede ikke mine egne øjne, det var Gladys, og Nakato, fra Agape 2, som vi var nødt til at lukke. De havde set mig, og bestemt at det måtte være mig, så de kom rendende i fuld galop.
Det var bare såååå vidunderlig at se dem igen, at det næsten ikke kan beskrives, et hjertegribende øjeblik. De elsker mig stadig som før, og jeg dem, det er jo mine piger, som jeg aldrig vil glemme. men de havde det godt nu, og de gik i skole. helt tydelig at Josef er blevet gift, og der er en mor til at tage sig af dem. men hvor var det skønt. Helt ubeskriveligt.

Vi kom hjem, fik noget at spise, og så afsted ud på Antioch, hvor Sarah endnu engang havde fået tromlet folkene sammen. Først skulle jeg vide, hvad det var med skolen, som jeg havde hørt var lukket, og hvad så med børnene. men myndighederne havde lukket den fra 1 klasse og op, da det simpelthen var for dårligt, og jeg forstår dem sååå godt, det var virkeligt dårligt. men de har fundet andre bygninger, og der bliver skole som sædvanligt, bare et andet sted, lige i nærheden. De ville blive færdig med inretningen i denne uge, og så skulle det køre igen, og jeg vil tage billeder af stedet, før vi kommer hjem.
Benny er på videoen hele tiden, han slipper ikke et øjeblik, men arbejder sååå koncentreret, så han gør virkelig hvad han kan. Han ærger sig somme tider over at han tager en pause, for så sker der bare noget helt vildt, og han fik det ikke. men det er jo ganske umuligt. men allered nu, tror jeg han har mere end han skal bruge, men det bliver hans arbejde, når han kommer hjem, at få stykket det hele sammen.Et kæmpe arbejde.

Skønt at se alle børnene, som virkelig er blevet et år ældre, og større. men de har det alle så godt, og hvor et det skønt at se det virkelig nytter. De fik deres gaver, og penge, så de kunne betale imorgen, når skolen starter, og de var alle glade. men så fik vi et problem, Bennys videokamere gik død, og det samme gik vores kamera, som Jens var på. Så stod det hele stille, men Tak Jesus, Benny fik klaret hans problem, og det samme gjorde Jens, og så gik det videre.
Da vi var færdige der, kom Milly os i møde, og så fulgtes vi ad allesammen om på Agape 3, hvor de alle ventede på os. Benny var på kameraet som sædvanligt. Vi kom til døren, og ud fløj de alle sammen og hilste os velkommen, så det greb alles hjerter. De tog lige så hjertelig imod Jens, som nu er blevet deres far, da jeg er deres mor, og det var så dejligt at se. De har det så godt allesammen. Er så pæne og rene, og øjnene stråler, så det er en sand lyst, de lyser som stjerner. Milly gør virkelig et stort og godt stykke arbejde, og hun kæmper som en hest, for at beskytte dem, og har virkelig givet sit liv for Agape Child Care.
Det samme har Bridget, som også kom nu, så vi var alle sammen til stede. Sammen så går det, men det kræver virkeligt også at alle gør deres bedste.

De fik alle nye skoletasker fra Sparekassen Thy, på nær de store.Men Lilian skal have en ny, da hendes var rigtig dårlig, men hun gør det bare så godt, og er virkelig blevet en stabil, stærk, målbevidst og dejlig pige. De har det bare helt i top. Karen og Dorcas, og Middi, som er de største, gør det bare så godt, og hvor det glæder mig at se dem igen, stærke og målbevidste. Det nytter det nytter kære venner. Fantastisk.

Så fik de 120,000 til bøger til alle de små, 120,000 til sko til 4 af dem, 60,000 til bøger til Lilian, og så vil jeg betale skolepenge for dem alle på onsdag, samtidig med at besøge skolen.Bridget kom med 450,000 til mad, 200,000 til Milliy, 20,000 til Karen, Dorcas og Lilian i lommepenge til hver, og de var lykkelige. men penge skal der til. Så skal der være milioner klar onsdag, da det er en dyr skole, så godt vi har fået ekstra penge ind. Børnene var jublende glade, at jeg havde givet grøn lys for at de kunne fortsætte på deres skole, for jeg havde truet med, at vi kunne blive nødt til at skifte, fordi pengene ikke slår til.   Men det er bare en super skole, så de bliver, og de jublede alle sammen.

Så var dagen ved at være brugt, så vi skulle hjem og hvile, og Bridget fulgte med os hjem for at se billeder fra vores bryllup, som er til stor fornøjelse for dem alle hernede. Så spiste hun sammen med os, og så var det bare slut, der var ikke mere krudt at finde.
Frank blev bare, og ventede til imorgen, da turen går ud til ham, og så krydser vi Ekvator.
Tak kære venner at i står med, i er virkelig en velsignelse for disse guldklumper. Se deres øjne stråle som stjerner, og huske tilbage på hvor de startede. Tak for jeres trofasthed.
Maddie, en super sej pige, og Dorcas blev begge interviewet af Benny, med helle maskineriet på, men de er seje  stærke piger. Halleluja.

Tak for i dag kære venner. vi høres ved.
Må Gud rigt velsigne jer for jeres trofasthed.                 Solveig, Jens og Benny

Ingen kommentarer:

Send en kommentar