mandag den 10. februar 2014

Søndag

Kære alle venner.

I nat så skete det, som helst ikke må ske her. Jens fik ondt i maven, og måtte rende på toilet hele tiden, var simpelthen ikke meget værd. Så nu gik den helt store opperation i gang.
Jeg har heldigvis altid piller med, til sådan en situation, men det gøres ikke på en time, når maven er slået i stykker.
Vi spiste lidt morgenmad, men Jens var mest på toilettet, så jeg gik alene i kirke, da han ikke skulle langt hjemmefra, for toiletter det har de ingen steder, så er det et hul i jorden, og det dur ikke.
Aftalen var at han ville komme, hvis det stoppede, efter han havde fået pillerne, og så kunne han ringe hvis det blev nødvendig.
Jeg gik i kirke, og ringede til ham et par gange, og så syntes han det var beder, og ville komme. Ville gerne opleve er levende Gudstjeneste. Så han kom til den anden gudstjeneste, men havde det rigtig skidt, men maven holdt sig. Der var ca. 8000,00 mennesker til en fantastisk gudstjeneste, som vi nød i fulde drag.

Så gik vi hjem, og så skulle Jens hvile, og faldt pladask i søvn, efter endnu et toiletbesøg.Vi havde aftalt med dem på Agape 3, at vi ville komme, for nu skulle gaverne uddeles, fra alle i Danmark. Tøj skulle deles ud, og vi skulle have en hyggelig eftermiddag.

Men Jens sov sig til en smule kræfter, så kl 4 sendte jeg bud efter taxien, og vi kom afsted. Jeg havde brug for Jens til at tage billeder, og video,når alle 24 sæt dukketøj blev delt ud,samt gaverne, så Johanne kan få en video når vi kommer hjem. Så godt han var lidt frisk, og maven holdt.
Vi havde et par dejlige timer sammen med dem alle, og fik delt en masse godt tøj ud fra Danmark, som er en ren velsignelse for dem alle hver gang, og som sparer os for en masse penge.Så en stor tak til alle jer der kommer med tøj i året løb.

Så da tiden var gået, gik det hjemad igen, og så måtte vi forbi grønthandleren, for nu skulle der laves ordentlig aftensmad, om jeg havde kræfter eller ikke. Vi skulle have kartofler og oksekødsovs. Der har simpelthen ikke været tid til at få noget ordentlig mad, som vi plejer at få derhjemme, så nu måtte det være.

Jens sov igen til jeg fik lavet mad, så måtte han op at spise, om han ville eller ikke. Men det passede ham såååå godt med kartofler, og han fik 2 piller mere, og spiste en god portion kartofler og lidt sovs, og det var godt.Så sov han igen, men afbrudt af toiletbesøg en gang imellem, men nu begyndte det så småt at vende.

Det er ikke sjovt at få sin mave slået i stykker, jeg har set to gange, at mennesker var sååå syge, at de ikke hængte sammen, så derfor har jeg altid Idoform tabletter med, selvom jeg aldrig selv har haft brug for dem, så har andre.
Så nu håber vi at Jens er frisk i morgen, men jeg har allerede dømt vaskedag, så han kan komme helt på fode.

Herfra det skønne Kampala, de varmeste hilsner  Solveig og Jens

Ingen kommentarer:

Send en kommentar