mandag den 11. oktober 2010

Første dag.

Efter en god nats søvn, var det op og begynde arbejdet som jeg er her for.Vi spiste morgenmad, og så skulle vi afsted.Det første der altid skal ske er at jeg skal have hævet penge. Så ville jeg besøge begge børnehjem, og det uanmeldt, for jeg ville se hvordan det ser ud når jeg ikke er der.
Det første børnehjem var Agape 1. Vi fik købt lidt mad til dem, du kommer ikke tomhændet.
Det var en lidt trist syn der mødte mig, det lignede en svinesti, både ude og inde.
der var nogle børn hjemme, men ikke mama Grais, men til gengæld var der en masse børn, en hune og nogle syge katte.
Jeg havde advaret Innocent om at han ikke skulle blive bange, for jeg ville måske reagere meget hårdt, vende om og gå igen.Jeg havde det på fornemmenlsen, da der er meget Afrikaner skal lære.Jeg var ked af at se som det så ud.
Innocent ringede efter Mamma Grais, og hun sagde at hun ville komme. Så da vi havde ventet et kvater-tyve minutter, sagde jeg at nu går vi igen.Da vi så var på vejen til bilen, kom vi imod Grais, der kom slentrende i ro og mag. Jeg stoppe op, sagde at jeg ikke var glad for hvad jeg havde set. De var selfølgelig overrasket over at se mig, uden de vidste at jeg ville komme, men det var også hensigten. Vi snakkede ganske kort, og hun kunne forstå at jeg var gal.
Derefter var det igen hen at købe mad, og denne gang til Agape 2, og jeg var glad for at Joseph ikke var hjemme. Også der var jeg spændt på at se hvordan det ser ud, når man kommer uandmeldt.Men der er altid Mamma Ester og David tilstede, så det var jeg ikke så bange for. Jeg havde planlagt at at optage besøget der på vidio, så det kan både ses og høres når jeg møder der.
Det var akkurat helt anderledes. De var alle hjemme, og kom stormende ud, med mamma Ester i spidsen, og hujede og råbte af glæde.Der var ro og orden, og hvor var de glade

Ingen kommentarer:

Send en kommentar