tirsdag den 26. oktober 2010

Sondag d, 24/10- 2010

Søndag var det så min fødselsdag, og jeg troede ikke der var nogen der vidste det, og jeg havde ikke sagt noget til nogen, så jeg troede jeg kunne holde det i stilhed.
Jeg vidste at der var ingen der havde Innocent mailard. så de kunne ikke give ham besked, så jeg troede at alt var lukket. Men men men!!!1
Jeg ville stå tidlig op, for at skylle alt badetøjet op fra i går, da vi havde været ude at bade med Agape 1, men ikke havde fået alle håndklæder og bade tøj skyllet op. Så det ville jeg gøre, og så ville jeg i kirke til den første Gudstjeneste kl. 9. men da jeg kom ind i stuen, fik jeg et chok. Jeg havde intet hørt, ikke at Innocent havde været oppe i lang tid, han havde listet som en mus. han havde lavet kaffe og gjort klar med fødseldagskort i lange baner, og en med musik i, samt gaver, alt sat op ved bamser og dukken til Lilian. Jeg var total chokeret, anede ikke at han vidste det, men det havde han gjort i lang tid. Da jeg sagde hvornår jeg igen kom til Kampala, havde han allerede set at jeg ville holde fødselsdag her, men han havde ikke med et ord røbet at han vidste det, og det havde jeg heller ikke. Han havde samlet alle sine sparepenge sammen, og brugt det hele på mig, Jeg var målløs, vidste ikke hvor jeg skulle gøre af mig selv. Det var bare for meget, han som ikke har noget, kun meget lidt, havde brugt alt på min fødselsdag.
Det var bare så helt utroligt at jeg ikke kan finde ord for det, så vi havde en vidunderlig morgen, hvor han takkede mig for alle ting.Jeg var stum .
Så gik vi i kirke, og var der til de to første gudstjenester, som jeg gerne ville. Jeg ville være der og af hele mit hjerte sige Gud tak for hvad jeg får lov til at være med i, det er bare så utroligt.
Derefter skulle vi køre til byen, Innocent ville give spise på Kafe Java, vores ynglingsreturant, og han insisterede at ville betale, da det var min dag. Så han brugte sine sidste penge på middag.
Det var bare så vidunderligt.
Derefter var vi hos Lilian ( den nye sponsorpige) for at se hvor hun boede, og fik underskrevet papirer. Det var også bare en meget stor oplevelse, at få lov til på sin fødselsdag at tænde håb og lys i menneskers øjne.Skønt.
Derefter var vi på Agape 2, der havde slasset Innocent, De savnede os så meget, og spurgte om vi ikke snart kom igen. Så vi bestemte at vi ville gå der lidt for at besøge dem. Det er altid dejligt at komme der , vi er altid så velkommen, og der er vild jubel.
Efter det var det aften, og en vidunderlig dag var til ende. jeg var så taknemlig for en anderledes vidunderlig fødselsdag.
da vi så kom hjem, åbnede jeg computeren, og der var 30 hilsner, og der brugte jeg det sidste strøm på batterierne, da vi ikke havde el.
Tak himmelske far, for al den kærlighed, omsorg, for os alle.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar