tirsdag den 19. oktober 2010

Mandag morgen

Så blev det mandag. Vi skulle tidlig op da Frank skulle tilbage til skolen klokken 8, og han skulle have strøget en masse tøj, og vi skulle have noget at spise inden han rejste.Så fik vi taget afsked med ham, og han var bare så glad for at have været hjemme på weekend.
Derefter gjorde jeg klar til at Milli skulle komme( Andreas sponsor), hun skulle komme kl 10 for at hente sine penge 120,000 ugx. men hun kom kl. 10 minutter i 12, og da var jeg godt gal, jeg kan ikke med dette.Så da hun kom skældte jeg hende ud, og sagde at hvis det skete bare en gang mere, så var det slut, at jeg ville give hende penge. Jeg havde planlagt at skulle i vaskeriet " Gnubbe" efter hun var taget afsted, da jeg ikke havde mere rent tøj. Og nu stod det hele stille, bare fordi hun stjal min tid, det må de se at få lavet om på.
Derefter snakkede vi om løst og fast,fik te, kager, kiks og alt det der hører til her på Basen. Hun fik sine penge, og gaven til Dorcas, og hun var meget glad. Vi snakkede om hvordan det er på Antioch, da hun arbejdede der den første gang vi var her i Uganda, så hun ved lidt om det.
Men hun kørte kl.1/2 3, og da skulle Innocent hurtigt have noget at spise, da han skulle i skole. Jeg gik da i vaskeriet, udenfor, men nu var det for sent til at tøjet kunne blive tørt idag, men der var ingen vej udenom.Jeg fik vasket en hel masse, og fik det hængt op det hele. Mens jeg vaskede, begyndte det at tordne og jeg var meget spændt på om jeg blev færdig før det stod ned i stænger.Men jeg blev lige akkurat færdig, og fik ryddet op på det hele, så væltede regn ned. Så kunne jeg gå til opvasken som var lige så stor, da vi ikke havde haft vand i 2 dage. Men vi havde til gengæld haft strøm det meste af tiden. Å hvor alting er besværligt, hvis du har et program for hvad du skal have gjort.
Det regnede hele aftenen, og Innocent kom drivende våd hjem fra skole, og det var samtidig lidt koldt så vi måtte i både strømper og trøjer.
Innocent ringede så til Vivis far, så de kunne gøre klar til at komme i morgen. Solveig

Ingen kommentarer:

Send en kommentar