tirsdag den 19. oktober 2010

Tirsdag aften

Vi havde aftalt at Vivis familie skulle komme alle kl. 1/2 6, og vi var klar. men vi er i Afrika, og det med tiden er en ting for sig selv.Vi ventede en time, så ringede Isak, Vivis far, han havde hentet hende fra skole, og stod nu og ventede på at hans kone skulle komme med de to små.Vi ventede endnu en time, og havde næsten opgivet, og Innocent havde været nede hvor Isak ventede med Vivi, men han ville vente. Men endelig kom de. Det var så dejligt at se dem alle igen,se Vivi i hendes skoleuniform.Hun er sådan en sød og dygtig pige. Hendes to brødre, Danny og Esajas, var også sådan et par dejlige drenge.Så snart børnene kom ind, fik de øje på alle bamserne og dukkerne, og gik lige hen til dem, og deres øjne strålede.Det var så dejligt at se, det er lige det der er meningen med alle de dukker og bamser, og de knugede dem ind til sig. Gik lige hen til sofaen, og bare sad og krammede dem, det var bare så vidunderlig at se.Vi kom ind, og fik te og saftevand, som børnene havde glædet sig til, har måske ikke fået det siden de var her sidst. Det er virkelig så vidunderlig med vores hus, den gør noget helt spisielt ved disse fattige mennesker, bare at få lov at komme her. Og så ovenikøbet med hele familien, og de bliver trakteret, får gaver, mad med hjem, samt penge.
Moderen sagde at hun aldrig i hele sit liv havde tænkt at få lov til bare at komme ind i et sådant hus, da hun var så fattig, bare dette ville være total uopnåelig, og nu var hun her for anden gang, og ovenikøbet inviteret af en mosongo, bare det er uopnåelig for en fattig her, det berører dem så dybt.
Isak og hans kone har aldrig gået i skole, kan kun lokalsprog, og Isak har arbejde i Mirakelcentret med at gøre toeletter rene, men der er ikke meget til familien at leve for.Men denne sponsorat har virkelig givet dem håb, og har ændret deres liv total. De er så stolte over deres datter nu går i en skole, hvor rige folks børn går, og hun er en af de bedste, og skolen vil enda flytte hende et trin højere op, fordi hun er dygtig. Tænk hvad Gud kan gøre for små mennesker, når hans kærlighed får lov at råde. Moderen havde Vivis skolebog med så jeg kunne se den, og i hele hendes engelskbog var der kun to fejl, og det fra en pige der aldrig har gået i skole, men bare er et geni. Forældrene er så stolte over deres lille pige, og ville gerne de kunne det samme som hun.
Vi havde et vidunderligt møde , og de spiste alle kager, kiks og nødder, samt drak saftevand og te de kunne. Børnene legede i hele huset, og var bare så glade.
Vi fik snakket om mangt og meget, og Innocent tolkede. Jeg stillede mange spørgsmål, og de svarede, og derefter tog moderen ordet, og hun takkede så meget for den chance de havde fået, det havde virkelig totalt ændret hele deres liv, ændret hele familien, der nu var tættere en nogen sinde før, fordi de følte sig så elsket af både Gud og mennesker. Da vi var ved vejs ende, sagde jeg til dem at skolepengene ville blive betalt hver gang når det var tiden, det skulle de ikke bekymre sig om, men jeg havde en ekstra hilsen til dem fra deres sponsor i Danmark, der bare ønsker dem det allerbedste, og jeg gik ud i køkkenet og tog al den mad Innocent havde købt som en hilsen fra danmark. Da jeg kom ind med det skulle i have hørt deres udbrud, de var så overrasket og jublende glade, kunne ikke fatte at det var dem der blev så velsignet. Det rørte dem så dybt, gik lige til hjertet. Derefter fandt jeg 50,000 ugx som jeg gav moderen, så hun kunne købe hvad de behøvede mest lige nu. Derefter sagde jeg at alle børnene at de kunne tage en dukke eller bamse hver, og dem måtte de få med hjem som en hilsen også. De fik også en penalhus hver med blyater, kuglepen, viskelæder, balloner, og små biler i.
Det møde var tusind gange mere end juleaften i Danmark, da disse mennesker virkelig behøver hvad de fik.Jeg er så dybt taknemlig over det arbejde Gud har kaldet mig ind i, at få lov at se små mennesker får lys i deres øjne, samt håb for en fremtid, som ellers var total umuligt. Det er virkelig en velsignelse hver gang.Det er også et stort arbejde, men jeg gør det af hele mit hjerte for Jesus som jeg elsker overalt, tænk at få lov til at være med til at løfte mennesker op fra ingenting til et liv fuld af håb, det er bare så vidunderlig.
De sagde alle farvel, og vi fik så mange mange knusere, da ord ikke kunne fortælle hvor taknemmelige de var.
Tak himmelske far for hvad du gør muligt, igennem Agape Child Care, de eget værk. Solveig

Ingen kommentarer:

Send en kommentar